Franciaországi utazás

Az idei tanévben is folytatódik iskolánk franciaországi cserekapcsolata az Angers-ban található Collège de la Madeleine iskolával. Ennek első részeként 2020. január 31.- február 7. között iskolánkból 15 tanuló utazott ki Neil Muggeridge tanár úr és Wasztlné Horváth Gabriella tanárnő kíséretében.

2020. január 31.-én, pénteken hajnalban indultunk el a Liszt Ferenc repülőtérre, majd a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről tovább utaztunk TGV-vel Angers-be. Az iskolában az igazgató úr köszöntött bennünket, és üdítővel, madeleine süteménnyel, gyümölccsel, joghurttal kínálta a csoportot. Délután 4 órakor minden tanuló személyesen is találkozhatott cserdiákjával, akivel már korábban megismerkedhetett a közösségi oldalak valamelyikén. A diákok a hétvégét a családoknál töltötték. Így megismerték a francia családokat, életmódjukat, és gyakorolhatták az idegen nyelvek használatát.
A hétfői napot Angers belvárosának megismerésével töltöttük, egy városismereti verseny segítségével. A csapatok fej-fej mellett végeztek, így lehetetlen volt a tanárok számára győztest hirdetni. Majd visszamentünk ebédelni az iskolai menzára, ahol jellegzetes francia ételeket kínáltak: salátákat, sülteket, sajtot és különféle édességeket desszertként. Az ebédszünet után a magyar diákoknak lehetősége volt 2 tanórát meglátogatni az iskolában. Ezután pedig ppt bemutató következett iskolánkról, városunkról, Magyarországról. A bemutató végén jellegzetes francia süteményeket kóstolhattunk.
Kedden a magyar diákok számára kirándulást szerveztek a közelben található, a trogloditáknak nevezett ősi lakosok földbe vájt lakóházait bemutató 2 múzeumba. Az egyikben az láthattuk, hogyan éltek ezek az emberek a mindennapokban. A másik pedig a művészet kreativitását használta fel a földalatti helyiségek bemutatására. Saumur városában ebédeltünk a felújítás alatt álló kastély mellett, majd rövid városnézés, szabadidő után hazautaztunk.
Szerdán a francia iskolákban általában csak délig van tanítás. Ezért délelőtt a magyar diákok ismét Angers belvárosába mentek, a Természettudományi Múzeumba. A délutánt pedig együtt töltötték a francia diákokkal, közösen bowlingozni mentek.
Az utazás egyik legérdekesebb napja a csütörtöki volt. A francia és magyar diákok közösen utaztak el az Atlanti-óceán partján található La Rochelle városába. Délelőtt a helyi „tropikáriumba” látogattunk. Az ebédet gyönyörű napsütésben fogyasztottuk el az óceán partján. Majd a belvárosban töltött szabadidő után utaztunk vissza Angers-be.
Pénteken délelőtt még volt lehetőségünk körbejárni a helyi plázát, ismét kaptunk ebédet az iskolai menzán. Aztán elköszöntünk vendéglátóinktól a márciusi magyarországi találkozásig, majd elindultunk a vonathoz, hogy a párizsi reptérre érkezve a 21 órás repülőgéppel visszatérjünk Budapestre, onnan Székesfehérvárra.
Úgy gondolom minden tanuló elégedetten, új élményekkel térhetett haza az egy hét franciaországi tartózkodás után. Lehetőségük volt kapcsolatokat építeni, látókörüket szélesíteni, nyelvet gyakorolni. A csereprogram 2020.március 20.-27. között folytatódik Magyarországon.
A franciaországi utazás résztvevői:
9.a Török Dávid, 9. b Borosnyai Bendegúz Tibor 10.a Gyenes Csenge, Jajecnik Marcell 10.b Garamvölgyi Glória Bella, Fenyő Mercédesz, Szép Luca, Szabó Evelin 10.c Tamási Boglárka 11.a Gyarmati Bálint Barna, Ludmann Jázmin 11.b Berta Zsófia, Hajnal Blanka, Párkányi Rita 11. c Polgár Abigél