Franciaországi cserekapcsolat eseményei 2024

2024. március 18.(hétfő) - március 25. (hétfő) között 6. alkalommal járt nálunk diákcsoport az angers-i Collège de la Madeleine iskolából. 13 tanuló érkezett az idei évben, kísérőik Sarah Dogon és Marie-Alice Mahout tanárnők voltak.
Kedd reggel Orosz Ágoston igazgató úr köszöntötte a csoportot az irodájában, majd körbevezettük őket az iskola épületében, jártak a könyvtárban, a kápolnában, a díszteremben és az iskola új szárnyában. Vámosi Attiláné tanárnő a menzai ebédnél segédkezett a csoportnak, aztán körbejártuk a város nevezetességeit.

Szerdán a magyar és francia diákok közösen Budapestre látogattak. A Nemzeti Színházban vettünk részt kulisszabejáráson, délután a Parlamentet néztük meg, aztán a Holokauszt emlékművet a Duna-parton.
Csütörtökön és pénteken a találkozó témájával kapcsolatos foglalkozások voltak az iskolában. Énektanulás a Nyomorultak c. musicalből. Az előadások kezdetén és végén alkalmazott konferanszié szerepre készültek a gyerekek. Francia, angol és magyar nyelvet is használták a felkészülés során. Ezenkívül különféle színpadi helyzetgyakorlatok is voltak. Ferenczy Noémi tanárnő segítségével csütörtökön a francia diákok villámlátogatást tehettek a Vörösmarty Színházban.
A magyar fogadócsaládok szerveztek programokat a francia diákoknak a hétvégére. Elvitték őket többek között például Budapestre, a Balatonhoz.
2024. március 25.-én reggel pedig az iskolakezdéssel egy időben a francia csoport hazaindult.

2024. április 10.(szerda) - április 17.(szerda) között pedig a magyar diákok utaztak a franciaországi Angers-be a csereprogram folytatásaként. Reggel 8:30 –kor közösen bérelt busszal indultunk a repülőtérre az iskolától. Repülőgéppel Párizsba utaztunk, ahonnan nagysebességű vonattal (TGV) Angers-be mentünk. Este fél tízre értünk oda.
Másnap, csütörtökön a francia iskola igazgatója köszöntött bennünket, süteménnyel és üdítővel kínálta csoportunkat. Ezután a francia diákok megmutatták iskolájukat a magyar diákoknak. Majd a belvárost néztük meg, és a katedrálist. Az vár mellett piknikeztünk délben. Majd az iskolába visszatérve tanórákon vehettünk részt, és próbáltunk a színházi fesztiválra.
Pénteken délelőtt énektanár segítségével gyakoroltak a diákok. Ebédnél megismerkedtünk a francia iskolai menzával. Délután pedig a helyi „Zene Házában” próbálhatták ki a diákok a dobokat.
Hétvégén a francia családok szerveztek programokat a magyar diákoknak elvitték őket például Bretagne-ba, Nantes-ba vagy a Terra Botanicaba lásd: https://www.terrabotanica.fr.
Hétfőn megtekintettük az Angers-i színház csodálatos épületét. Aztán ismét az iskolai menzán kaptunk ebédet. Délután került sor a színházi fesztiválra, ahol jelenteket láthattunk a Twist Olivér és a Nyomorultak c. művekből. A francia diákok szüleinek kérésére este hatkor is előadásra kerültek a darabok. Az iskola vezetése is részt vetten ezen az alkalmon.
Kedden a Loire-menti Saumur városába látogattunk el vonattal. Itt is megtekintettük a helyi színház épületét, aztán a vártól megcsodáltuk a panorámát. Délben a vár mellett piknikeztünk. Majd a belvárosban eltöltött rövid szabadidő után hazautaztunk.
Szerdán a magyar diákok sok élménnyel gazdagodva hazautaztak Székesfehérvárra. A csoportot Neil Muggeridge tanár úr és Wasztlné Horváth Gabriella tanárnő kísérte.
A programban résztvevő diákok névsora: