Iskolánk tanulóinak látogatása Schwarzwaldban

Iskolánk 30 diákjának idén volt lehetősége a németországi Schwarzwaldba , Kappelroodeck-be látogatni Babonics Marianna tanárnő és Galambos Miklós tanár úr szervezésével és kíséretében a tavaly alakult cserekapcsolat keretei között. Az előző tanévben mi láttuk vendégül a német diákokat, ezúttal ők vendégelték meg a magyar tanulókat, akik egy hetet tölthettek el a csodás hegyekkel körülölelt városban, mint a vendégfogadó családok tagjai. A németek izgalmas programokkal várták a hozzájuk látogató diákokat.

Az érkezés után mindenki hazatért a fogadó családjához, hogy kipihenje a közel 10 órás utazás fáradalmait.
Az ezt követő keddi napon a németek iskolájába mentünk. Mindenki a saját cserediákjának órájára ült be. Volt, aki a matekot, németet, angolt nézte meg, míg mások a rajzot, azonban akadtak olyanok is, akik egy nem szokványos testnevelés órán vehettek részt, melynek keretei között kipróbálhatták a zsonglőrködést, szaltózást egy vastag matracon, kötéltáncot és cirkuszi trapéz mutatványokat is tanulhattak.
A csereprogram első nagyobb kirándulásának célállomása Strasbourg volt, ahová vonattal érkeztünk, majd gyalog jártuk be a várost. Megtekinthettük az Európa Parlamentet, azonban a koronavírus-helyzet miatt kizárólag kívülről. E mellett megnéztük a város egyik nevezetes negyedét, amely a "Petite France" névre hallgat. A nap többi részében kis csoportokban, egyénileg jártuk be a központot és a késő délutáni órákban indultunk haza a fárasztó programról.
Csütörtökön Triberg-be, Schwarzwald központjába látogattunk el, ahol megnézhettük a Fekete-erdő Múzeumot a gyönyörű vízesésekkel együtt. A vízeséseknél mókusokkal is találkoztunk, akik meglepően közel merészkedtek hozzánk. Schwarzwald nagyon híres a kakukkos óráiról, ezek közül is sokat láthattunk. Kettő nagy ajándékbolt is volt a közelben, természetesen ezeket sem volt szabad kihagyni.
A pénteki napot az iskolában töltöttük, plakátok készítésével elkezdtünk ráhangolódni a másnapi Schulfest-re. Mindenki kivette a részét a munkából, nagyon élveztük a kreatív feladatokat. A csereprogramnak külön ki volt jelölve egy terem, ahol a diákok megtekinthették a program alatt készült képeket és a plakátokat.
A szombati nap folyamán látogatást tettünk egy az iskolában diákok számára megrendezett fesztiválon, amire az azt megelőző napon készültünk a plakátokkal. A fesztiválon volt még többek között szabaduló szoba, kémiai és fizikai előadások, előadás a koronavírusról, zene szoba, büfé, és meg lehet nézni az iskola cirkusz szakkörének előadását is.
Vasárnapra a fogadócsaládok rendeztek programokat nekünk. Volt, aki ellátogatott a havas hegyek tetejére, mások korcsolyázni mentek, és egyéb szuper programokra, amelyek remek lehetőséget nyújtottak egymás még közelebbi megismerésére, és ugyanakkor megnehezítették a hétfői búcsúzást és hazaindulást.
Remek élményekkel, és rengeteg tapasztalattal gazdagodhattunk, új barátokra tettünk szert és megismertük a két kultúra közötti különbségeket, vagy meglepő hasonlóságokat. Biztosak vagyunk benne, hogy a barátságok, amelyek az út során köttettek, sosem fognak elkopni.