A francia diákok látogatása iskolánkban

2019. március 29.- április 5. között 5. alkalommal járt nálunk diákcsoport az angers-i Collège de la Madeleine iskolából. 22 tanuló érkezett az idei évben, kísérőik Sarah Dogon és Claire Dubourg tanárnők voltak.

A pénteki érkezés után a diákok a hétvégét a fogadócsaládoknál töltötték. Többek között ellátogattak Budapestre, a Balatonhoz, Pécsre, és kirándultak a Velencei-tó körül.
Hétfő reggel Orosz Ágoston igazgató úr köszöntötte a csoportot az irodájában, majd körbevezettük őket az iskola épületében, jártak a könyvtárban, a kápolnában, és a díszteremben is. Ezután részt vettek Neil Muggeridge és Horváth Lilla tanárnők angolóráin, Moharos tanár úr kémia óráján, ahol kísérletezés is volt és Varga Tamás tanár úr testnevelés órájába is bepillanthattak.
Ezután a csoport Székesfehérvár Belvárosának nevezetességeit tekintette meg, ebéd előtt még a Koronás Parkot is felkerestük. Az iskolai menzán ebédeltek a tanulók, majd a Francia Délután elnevezésű iskolai rendezvény keretében ppt bemutatót tartottak iskolájukról, Párizsról, francia nevezetességekről, és francia filmekről, zenékről. Utána magyar ételeket kóstolhattak.
Kedden Budapestre látogattunk, ahol a Belvárosban jártunk. Megtekintettük a Szent István Bazilikát, a Duna-parton a Cipőket (Holokauszt emlékmű) és a Parlamentben francia nyelvű idegenvezetésen vettünk részt.
Szerdán a magyar és a francia diákok közösen kirándultak a Balatonhoz. Siófokon a kikötő megtekintése után felmentünk a Víztoronyba, majd közös pizzázás következett. Ennek keretében felköszöntöttük az éppen 15. születésnapját ünneplő Guillaume-ot. Ebéd után Szántódon kompra szálltunk és átmentünk Tihanyba, ahol a csodálatos kilátásban gyönyörködtünk, majd Balatonfüreden is megálltunk a hajóállomásnál.
Csütörtökön a Bory-várba látogattunk, ezután Fehérvárcsurgóra utaztunk a Károlyi kastélyba. Károlyi Angelica grófnő vezetett körbe bennünket. A kastély parkjában ebédeltünk. A délutánt a magyar és francia gyerekek együtt töltötték tekézéssel, 36-an voltak.
Pénteken következett a búcsúzás. A magyar és francia diákok közül többen sírva fakadtak az elköszönés során. Reméljük, hogy tartós barátságok szövődnek a jövőben!