Francia projekthét

2019. március 15-én érkeztünk meg Franciaországba, a Párizstól 270 kilométerre lévő Angers-ba, ahol egy hetet töltöttünk el. A hétvége, amit a fogadócsaládjainkkal töltöttünk, sok túrázással, városnézéssel, és különleges programmal telt mindenki számára. Volt, aki Angers környékét látogatta meg, de volt olyan szerencsés, aki egészen Párizsig eljutott.

A hétfői napot fogadóink iskolájának meglátogatásával kezdtük, innen pedig a belváros felé vettük az irányt, ahol megnéztük a székesegyházat, ezt követően pedig a belvárosban tettünk sétát. Délután meglátogattunk két francia tanórát, majd bemutató formájában megismertettük a francia diákokkal Székesfehérvárt és az iskolánkat.
Kedden Saumur-be utaztunk, ahol többek között megtekintettük a várat, az Ardilliers kápolnát, a városközpontot, sétáltunk a Loire partján és ellátogattunk a Combier gyümölcsfeldolgozó manufaktúrához.
A szerdai napot ismét Angers belvárosában töltöttük, mivel ellátogattunk a Angers-i Szépművészeti Múzeumba, ahol rengeteg csodálatos műalkotást láttunk. Az iskolához való visszasétálásunk közben útba ejtettük a Maison d’Adam-ot, a város legrégebben épült házát, és a ma az Angers-i Kézművesek Házaként szolgáló épületet. Mivel a francia diákoknak szerda délutánonként nincs tanítás, ezért velük együtt volt szabadprogramunk, ami a többségnek végül bowlingozással telt.
Csütörtök volt a napja a francia diákokkal közös kirándulásunknak, aminek célja Guérande és az Atlanti óceán partja volt. Batz-sur-Mer-ben megismerkedhettünk a sólepárlás folyamatával, ezután a tengerparton volt szabadidőnk fényképezni és élvezni a kilátást, Guérande-ban pedig a középkori várost látogattuk meg.
Péntek, az utolsó Angers-ban töltött napunk az Angers-i vár megnézésével, és egy utolsó belvárosi sétával telt. Ezután lehetőséget kaptunk ajándékvásárlásra is. A szombati nap az elbúcsúzásról és a hazautazásról szólt. Ez alatt a hét alatt sok finom francia ételt kóstolhattunk és bepillantást nyerhettünk a francia családok mindennapjaiba. Mindenki nagyon elfáradt a kirándulás alatt, de ennek ellenére rengeteg felejthetetlen emlékkel tértünk haza.
Résztvevők névsora: (23 tanuló)
9.a Jajecnik Marcell, Németh Fruzsina Eszter, Séllei Anna
9.b Rabi Hanna, Steigervald Klaudia
9.c Tamási Boglárka
10.a Gyarmati Bálint, Juhász A. Attila, Ludmann Jázmin
10.b Berta Zsófia, Párkányi Rita
11.a Léber Fanni Szonja, Petneházi Dorina Anna, Vitéz Katalin
11. b Berkes Axel Kevin
11.c Csüri Fanni Noa, Kiss Mercédesz Kira, Molnár Petra Still Réka, Szilasi Nóra, Varga Noémi, Verő Martin