Az első Balaton-kerülő Csiga túra

2014.06.16-20.

Hétfő reggel (mikor már a 7.b megkapta a bizonyítványát és túl volt az évzárón) végre elindultunk a vasútállomásról a hosszú, erőt nem kímélő, de egyben élvezetes túrára.
Az izgalmas kirándulás Balatonakarattyán vette kezdetét. Gyönyörű tájakon keresztül vitt utunk, több helyen is megálltunk, defektet is elhárítottunk, de a jól megérdemelt ebédet már Balatonfüreden fogyasztottuk el. Tihany felé indultunk, ahova fárasztó kaptatókon keresztül jutottunk. Aznap délután lementünk a mellettünk lévő strandra. A vacsora után a kempingben még labdáztunk, kosaraztunk, majd nyugovóra tértünk a lakókocsikban.

Kedd
Reggeli után bepakoltunk a furgonba, ami a csomagjainkat szállította a túra során. Ezen a napon a borús, kissé esős időjárás sem hátráltatta a csapatot. Badacsonyból áttekinthettünk a két nap múlva következő szállásunkra, Fonyódra. Hegyeket-völgyeket magunk mögött hagyva elérkeztünk Szigligetre, ahol megpihentünk a vár árnyékában. Az út során egy potyautasra is szert tettünk, aki a kempingnél fájó búcsút vett tőlünk.
Szerda
A Tüskevárból ismert Matula-házat is meglátogattuk, majd végre megmártózhattunk Magyarország tengerében.
Csütörtök
A túra még korántsem ért véget, negyedik napunkon tettük meg a leghosszabb távot, közel 60 km-t. Utolsó szállásunk Siófokon volt, ahol mindenki lehűthette magát a hűs vízben. Az estét megkoronáztuk egy szülő-gyerek röplabda összecsapással, így mondanom sem kell, senkinek nem volt szüksége altatódalra.
Péntek
Újult erővel visszavágtunk a szülőknek! A kirándulás fáradalmait Aligán pihentük ki, ahol cseresznyéztünk, fagyiztunk, fociztunk, napoztunk, majd felkerekedtünk utolsó utunkra. Akarattyától Fehérvárig a vonaton mindenki mélyen hallgatott a kimerültségtől. A vonatról nagy büszkeséggel szálltunk le, azonban arcunkról leolvasható volt a fáradtság. Este boldogan és büszkén hajtottuk álomra fejünket.