Utolsó találkozásunk a wiehli barátainkkal

Diákcsereprogram Székesfehérvár – Wiehl
2016. 08.13 – 2016.08.21.
Mint oly sok korábbi tanévben a régi hagyományt követve, idén is megszervezésre került a Wiehli cserediákprogram, Monostori Tiborné tanárnő szervezésében, Babonics Marianna tanárnő és Moharos Sándor tanár úr kíséretével.
Augusztus 13-án, szombaton érkeztek német barátaink, hosszú, fárasztó utazás után. A hétvégén családi napok keretein belül ismerkedhettünk, valamint a régi barátok személyesen is megbeszélhették az elmúlt egy év eseményeit.

Hétfőn már, a nyári időszámításhoz képest hajnalban, reggel 6kor indultunk a Duna-Dráva Nemzeti Parkba . Itt megismerkedtünk a nemzeti park állat- és növényvilágával, valamint az ottani hagyományos életformákkal. Este pedig Patcán, a Katica tanyán szálltunk meg, melyet másnap kenyérsütés, íjászat és más színes programokon keresztül fedeztünk fel. Személyes - és szerintem sokan vannak így ezzel - kedvencem a „Szélvész”csúszda lett. Utazásunk utolsó állomása a Kaposvári Virág élményfürdő volt, ahol csobbantunk egyet a forró nap után.
Szerdán meglátogattuk fővárosunkat, és megtekintettük Budapest méltán híres fürdőit. A Szent Gellért, Rudas valamint a Széchenyi fürdőt, melyek után fantasztikus és családias hangulatú ebédben volt részünk a Zsákba Macska étteremben. Ebédünket egy villám bevásárló körút követte a West Endben, majd kellemes séta után a Palatinus fürdőben próbáltuk ki a fürdő területén található összes csúszdát.
Másnap Balatonakarattyán strandoltunk, ám sajnos a rossz idő miatt már délután 4kor haza indultunk. De törölték a vonatunkat, ezért kísérőtanáraink javaslatára, elmentünk pizzázni a közeli étterembe.
Pénteken megtekintettük Székesfehérvár néhány nevezetességét pl.: a Virágórát, Országalmát, Romkertet, Püspöki palotát és az Órajátékot. Valamint a Királyi Napok színes programforgatagát és a kirakodó vásárt a Fő utcán, melyek remek lehetőségként szolgálnak, ha valaki közelebbről meg akarja ismerni városunkat. Este pedig összegyűltünk beszélgetni és csocsózni.
Szombat délelőtt a meleg elől menekülve, otthon maradtunk és megtanultuk a "Legyetek jók ha tudtok" c. film főcímzenéjét, amit Lisa, a cserediákom a könnyebb tanulás érdekében fonetikusan átírt. Késő délután az iskola kápolnájában volt áhítat, amit egy korai vacsora követett a Szent Gellért Szálló éttermében. Utána vetélkedő következett, ahol német diáktársaink megmutathatták, mit tanultak városunkról, országunkról és nyelvünkről az elmúlt hét során.
Utolsó közös napunk a vasárnap, már csak az emlékek összegyűjtéséről és elcsomagolásáról, valamint a búcsúról szólt. Majd miután elköszöntünk egymástól ők hazarepültek Németországba a mihamarabbi viszontlátás reményében.